Saturday, October 10, 2009

Test: Soligor ZOOM+MACRO 60-300mm C/D 1:4-5.6 manual
Nem reg, pontosabban 3 napja, vasaroltam egy Soligor tele obit, Japan gyartmany, eleg oreg, becslesem szerint 15+ eves, alapota kituno, az elozo tulaj rendesen megkimelte.
Persze egy ilyen obi nem a legjobb minden napi hasznaltra(ha nem vagy eppen paparazzi ), de a termeszet fotozashoz kituno.Nos meg igazabol tul sok kepet nem keszitettem vele, de osszesegeben tetszik az obi es a kepek minosege, ez persze, ha eltalamom a megfelelo fokusz tavolsagot, mivel az obi manualis ezert kozbe csatazom a geppel, o mondja eles, en mondom nem ...aztan valahogy kozos nevezore jutunk es megvan a kep.



200 mm folott, kezbol, nehez jo kepeket csinalni, igaz a K10D stabilizalt vaz, meg nem probaltam stabilizalassal.200 mm folott viszont a kepek minosege csokken es egesz 300mm-ig no a kromatikus aberacio-vignetta.De ez szerintem varhato egy ilyen obiektivtol, nem varhatok tole 1000 euros teljesitmenyt.A kepek vagva voltak, ezen kivul huztam pozitiv kontrasztot es negativ szaturaciot.
Az alabbi ketton az egen van utomunka...

Es itt egy koborkutya az ut szelen Taut fele,...

...ezek a kepek a Brancusi utca vegebol keszultek kezbol, jo 3-4 kmrol, ezert szukseg is volt egy kicsi utomunkara, elesseg, kontraszt es pozitiv sotet szinek mivel az ido nagyon kodos/paras volt...
Osszesegeben meg vagyok elegedve az eredmenyekkel, ar-minoseg kituno,de van egy kellemetlen pontja, ami a zoomgyurut illeti, mivel push-pull obiektiv, meretben is nagyocska es eleg nehez, ha 50 foknal lennebb vagy fennebb szeretnek fotozni az obi sulya kezdi kihuzni/betolni az obiektivet, igy exponalas kozben noveli/csokkenti a fokusztavolsagot, ezert ha a foldon van valami vagy az egen, ki kell tartanom majd az obiektivet, ez elgondolkodtat azon, hogy hogy lesz a hold fotozassal, ezert is vettem 300as obit,...,sajnos nem tudtam meg kiprobalni mert "nem kapom" a holdat manapsag.... :)

3 comments:

Andor Marton said...

Eleg decens obi. Hat mondjuk nagy akciokepeket nem tudsz majd befogni vele, de azon kivul egesz jo.
Megszokas kerdese a manualis fokusz hasznalata. Makrokepeknel csak azt hasznalom, egesz jol bele lehet jonni. Regebben meg a teleobinal is azt kellet hasznaljak ... meg is kinozott jol.

Szabi said...

Szia, egy foszilia lassan, de azert eleg turheto, az arat megerte mindenkepp.A fokusz az kicsit kenyes tema, nem gondoltam ennyi bajom lesz vele, a nagyobb gond az az h mikor en latom tisztanak es kepet csinalok nem mindig tiszta, es mikor nem tunik tisztanak es a gepnek az, akkor altalaban tiszta...szoval probaltam dioptriat allitani,... de semmi.Szerintem megszokas kerdese :) En inkabb hold fotozasnak vettem (amihez eleg keves) es madar meg termeszet fotohoz, mozgo alanyhoz nem is nagyon lehet hasznalni...

Anonymous said...

ellenorizni kell:)